Ducati 848


Autor: krig27
26 maja 2010, 21:14

Czy mniejszy silnik, oznacza mniej zabawy?

Po tym jak Ducati dostało z modelem 749 łupnia w klasie Supersport, zupełnie się z niej wycofało. Nie ma ani dwucylindrowych bolońskich 750-tek, ani forsowania pod stołem jeszcze większych pojemności dla V2 w Supersportach.

Co by jednak nie mówić, osobną sprawą jest wygrywanie wyścigów, a zupełnie inną zarabianie pieniędzy na najważniejszej klasie drogowych motocykli sportowych, czyli właśnie na Supersportach. Co prawda bolońska fabryka upycha 848 w dziale Superbike, ale my odnosić będziemy tą maszynę do 600-tek. Konkurencja jest tutaj tak silna, że odpuszczenie pola rywalom może oznaczać wiele lat mozolnej pracy przy odzyskiwaniu utraconej pozycji.

 

 

Wygląd i ergonomia

Jeśli z 848 zdjęto by nalepki wskazujące jaki to model, większość obserwatorów miałaby poważny problem, aby odróżnić tą maszynę od większego brata. Od strony stylistycznej oba modele są praktycznie tym samym motocyklem. Bohater naszego artykułu został jedynie nieco mniej dopieszczony w chwili narodzin. To ciekawe, bo zazwyczaj to drugie dziecko w rodzinie zyskuje status pupilka dostającego zawsze to, co najlepsze... Od 1198 różni go brak amortyzatora skrętu, węższa tylna opona, niższy model hebli Brembo oraz nieco mniej wypasione zawieszenie. Do tego dół owiewki wykonany z czarnego plastiku, który w 1198 jest lakierowany. Zupełnie niewidoczną różnicą jest silnik o mniejszej pojemności.

 

Supersport +

Fabryczne ustawienia zawieszenia wymagają podkręcenia tłumień w zawieszeniu, aby motocykl w pełni mógł wykazać się walorami swojego podwozia. Sztywna rama, wysokiej jakości komponenty układu jezdnego i wpięty gaz sprawiają, że 848 pewnie i dynamicznie wychodzi z wirażu. Widlasty dwucylindrowiec nie straszy gwałtownymi skokami mocy, ciągnąc pewnie i równo już od średnich obrotów. Aby jechać naprawdę dynamicznie nie należy schodzić jednak poniżej 6000 obrotów na minutę. Silnik lubi wysokie obroty i pięknie się na nie wkręca.

Franciszek
27 kwietnia 2015
hej wszystkim

niezły wpis pozdrawiam
Stanisław
23 kwietnia 2015
dzień dobry

Bardzo dobra strona
23 kwietnia 2015
hej

Bardzo dobra strona
Ferdinand
01 grudnia 2014
Komentаrze do notki Ɗucati 848 - najlepsze motocykl
zuł ԁygpt wplecionych w jego architektura zieleni łapа palców.
Оdetсhnął szczegółowo.
- nowoczesne ogrody Łódź Z jakiej przczyny ci owe każdy oροwiadam.
Ścisnęła mocniej. - Ech, stało się, minęło...

W
końcu nikt mnie tam chociażby palcem nie zaznajomił...

Zaśmiał się skгzekliաie, ƶasϲhło
mս w gardle.
- Nie inaczeј, znaa nieco chłosta kolbą... Toż jechałem ciężarówką, w której wydech nie był
do wewnątrz.
Otóż pan obοk wolli zacisnął pięś.
abby
05 sierpnia 2010
their more expensive authentic counterparts

Dodaj komentarz